• Boka tid
  • Prislista
  • Nyhet! Klippkort
  • Våra behandlingar
  • Hitta salong
  • Min sida / Logga in
  • Bli medlem i kundklubben
  • Betalning i salong
  • Presentkort
  • Inspiration
  • Om Nikita Hair
  • Arbeta hos oss
  • Vårt produktsortiment
  • Våra samarbetspartners
  • Eleni & Chris
  • Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
Nikita Hair –

Nikita Hair -

  • Boka tid
  • Hitta salong
  • Min sida
  • Prislista
  • Arbeta hos oss

Medlemsvillkor

Nikita Hair / Compliments kundklubb / Medlemsvillkor

Här är gällande medlemsvillkor för Compliments kundklubb. Villkoren ger en översikt över medlemsnivåer, förmåner, bonuspoäng, kommunikation och personuppgifter.

Senast uppdaterad 31 oktober 2025.

COMPLIMENTS KUNDKLUBB MEDLEMSVILLKOR

1. Allmäna villkor

Dessa villkor gäller för Compliments kundklubb, en kundklubb och fördelsprogram utfärdat av Raise Gruppen. Genom att registrera dig som medlem godkänner du följande medlemsvillkor.

2. Medlemskap

Compliments är en kundklubb för frisörkedjan Nikita Hair i Sverige. Medlemskapet är kostnadsfritt och gäller i samtliga av våra salonger. Medlemskapet är personligt och kan inte överlåtas till någon annan. För att bli medlem måste du ha fyllt 16 år och uppge ett giltigt mobilnummer samt en giltig e-postadress vid registreringstillfället.

Medlemskap kan registreras i någon av våra salonger i Sverige eller på www.nikitahair.se/kundklubb.

Som kund och medlem har du tillgång till Min Sida. På Min Sida har du översikt över ditt medlemskap, kontaktuppgifter, marknadsföringssamtycken samt information om dina bonuspoäng, bonuscheckar och medlemsnivå. Du kan även avsluta ditt medlemskap och administrera dina samtycken för marknadsföring och kommunikation via SMS och e-post, samt samtycke för digital annonsering.

2.2 Giltighet och avslut

Ditt Compliments medlemskap gäller tills vidare. Du kan när som helst säga upp ditt medlemskap på Min Sida. Vid avslutat medlemskap raderas dina personuppgifter i enlighet med vår Privacy Policy.

Om medlemskapet har varit inaktivt och senaste registrerade köp ägde rum för mer än 36 månader sedan, har Raise Gruppen (Compliments kundklubb) rätt att avsluta medlemskapet.

  1. Aktivt medlemskap: Du har genomfört ett köp i någon av våra salonger i Sverige under de senaste 36 månaderna och/eller öppnat kommunikation via e-post.
  2. Inaktivt medlemskap: Du har inte genomfört något köp i någon av våra salonger i Sverige under de senaste 36 månaderna och heller inte öppnat kommunikation via e-post.

Raise Gruppen förbehåller sig också rätten att avsluta medlemskapet eller annullera poäng vid misstanke om missbruk. Detsamma gäller om Raise Gruppen beslutar att avveckla Compliments kundklubb.

2.3 Ändringar av medlemsvillkor

Raise Gruppen förbehåller sig rätten att ändra medlemsvillkoren för Compliments kundklubb. De senaste uppdaterade medlemsvillkoren är alltid tillgängliga på www.nikitahair.se/kundklubb.

Om ändringarna är av väsentlig betydelse kommer du som medlem att informeras via SMS och/eller e-post innan ändringarna träder i kraft, oberoende av ditt samtycke för marknadsföring via dessa kanaler.

Om en villkorsändring kräver aktivt samtycke, har du rätt att ändra ditt samtycke för marknadsföring och kommunikation via SMS och e-post på Min Sida samt säga upp ditt medlemskap i enlighet med rådande medlemsvillkor.

3. Medlemsnivåer och medlemsfömåner

Compliments kundklubb erbjuder ett system med olika medlemsnivåer som belönar våra mest lojala kunder med exklusiva förmåner. Medlemmar tjänar poäng på varje köp och kan uppgraderas till högre nivåer för att få ännu fler fördelar.

3.1 Medlemsnivåer

Compliments kundklubb har tre medlemsnivåer:

  • Brons: 0-4999 poäng
  • Silver: 5000-9999 poäng
  • Guld: 10000 poäng eller mer

Din medlemsnivå baseras på de poäng du har samlat under de senaste 12 månaderna. När du når den poäng som krävs för en ny nivå, uppgraderas du automatiskt och behåller den nya medlemsnivån i 12 månader. Därefter justeras din nivå baserat på de senaste 12 månadernas poängintjäning, vilket innebär att upp- och nedgraderingar kan ske kontinuerligt under året. Ju fler poäng du samlar, desto högre medlemsnivå och fler exklusiva erbjudanden och förmåner får du.

3.2 Medlemsförmåner

Som medlem i Compliments kundklubb får du tillgång till följande förmåner:

  1. Bonuspoäng: Tjäna bonuspoäng* på alla köp i Nikita Hair-salonger i Sverige.
  2. Bonuscheckar: Betala med bonuscheckar i samtliga Nikita Hair-salonger i Sverige.
  3. Välkomsterbjudande: 30% rabatt på en valfri hårprodukt vid registrering av nytt medlemskap.**
  4. Medlemserbjudanden: Specialerbjudanden på produkter och behandlingar.
  5. Nyhetsbrev: Aktuella erbjudanden, tips, råd och inspiration via e-post.
  6. Medlemskommunikation i samband med din aktuella medlemsnivå: Uppdateringar gällande din medlemsnivå.
  7. Kostnadsfritt medlemskap: Ett helt kostnadsfritt och kortlöst medlemskap.
  8. Exklusiva medlemsnivåer: Tillgång till fördelar och erbjudanden specifika för Brons, Silver och Guld-medlemmar.
  9. Digitalt klippkort: Som medlem kvalificerar du för digitalt klippkort. Läs mer

*Gäller ej vid köp av presentkort på nikitahair.se eller i våra Nikita Hair-salonger.
**Gäller ej produkter från Maria Nila, presentboxar eller elektriska stylingverktyg.

 

Raise Gruppen förbehåller sig rätten att när som helst ändra eller uppdatera de förmåner och erbjudanden som ingår i medlemskapet.

4. Bonuspoäng och bonuscheckar

Som medlem i Compliments tjänar du bonuspoäng på alla köp i våra salonger. För att dina köp ska registreras på ditt medlemskap och för att du ska kunna använda dina medlemsfördelar, måste du uppge ditt mobilnummer vid betalningstillfället.

En krona spenderad motsvarar 1 bonuspoäng. Det faktiska värdet av poängen motsvarar 2% av poängsumman. Exempel: 2% av 2500 poäng ger ett värde på 50 kr. Bonuspoäng omvandlas till bonuscheckar. Bonuspoäng kan inte användas som betalningsmedel när som helst. De kan endast utnyttjas när vi utfärdar bonuscheckar, vilket sker tre gånger om året: 1 januari, 1 april och 1 september.
Bonuscheckarna är giltiga i 3 månader från aktiveringsdatumet. Bonuspoäng är giltiga i 12 månader från intjäningsdatumet.

Bonuspoäng kan inte tjänas vid köp av Nikita Hair presentkort. Däremot tjänar du bonuspoäng när ett presentkort används som betalningsmetod, förutsatt att personen som betalar med presentkortet är medlem i Compliments kundklubb.

4.1 Användning av bonuscheckar

Bonuscheckar kan användas som betalningsmedel för produkter och behandlingar i salongen. Bonuscheckar utbetalas tre gånger per år och endast när du uppnår en specifik poängnivå vid tidpunkten för aktivering av bonuscheckarna.

Bonuspoäng genererar bonuscheckar när du uppnår den specifika poängnivån för respektive bonuscheck. Information om din aktuella poängbonus, bonuscheckar, medlemsnivå etc. finns tillgänglig på ”Min Sida” samt hos våra frisörsalonger. Bonuspoängstatus uppdateras vanligtvis inom 24 timmar efter ditt senaste köp i salongen. I vissa fall kan detta ta längre tid. Intjänade poäng kan inte användas som betalningsmedel löpande utan omvandlas till bonuscheckar. Bonuscheckar utfärdas tre gånger om året: 1 januari, 1 april och 1 september. Bonuscheckarna är giltiga i 3 månader från aktiveringsdatumet.

Utgivningsdatum för Bonuscheckar: 1 januari, 1 april, 1 september

Bonuscheckvärden: 2 500 poäng = bonuscheck på 50 kronor, 5 000 poäng = bonuscheck på 100 kronor, 7 500 poäng = bonuscheck på 150 kronor, 10 000 poäng = bonuscheck på 200 kronor

För varje 2 500 poäng du samlar, ökar värdet på bonuschecken. Om du handlar för mindre än 2 500 kronor under en period, överförs poängen till nästa intjäningsperiod.

4.2 Giltighetstid för bonuspoäng

Bonuspoäng som inte kvalificerar till utbetalning av bonuscheck (0 – 2499 poäng) utlöper automatiskt efter 12 månader från intjäningsdatumet.

Exempel: Om du som medlem genomför ett köp för 500 SEK den 1 april 2023, tjänar du 500 poäng som är giltiga fram till 31 mars 2024.

När ett medlemskap i Compliments avslutas, raderas samtliga poäng automatiskt och omedelbart.

5. Kommunikation & samtycke

För att vara medlem i Compliments måste du uppge din e-postadress och ditt mobilnummer vid registreringstillfället. Du kan när som helst administrera ditt samtycke för marknadsföring via SMS och/eller e-post samt för digital annonsering på Min Sida.

Om du väljer att avregistrera ditt samtycke för marknadsföring via SMS och/eller e-post, förbehåller vi oss ändå rätten att sända dig viktig information gällande ditt kund- och medlemsförhållande. Detta kan exempelvis vara information om våra medlemsnivåer samt viktiga ändringar i våra medlemsvillkor, orderbekräftelser samt transaktionell och administrativ information.

Som Compliments medlem har du fördelen att motta kommunikation och information om aktuella kampanjer, medlemsförmåner, nyheter, tips och inspiration via e-post och SMS. Under särskilda kampanjperioder kommer du också att kunna motta personlig kommunikation från den frisörsalong som du senast har besökt och/eller frisörsalonger som du har ett aktivt kundförhållande hos. Detta för att du som medlem ska få en så personlig och relevant kundupplevelse som möjligt.

6. Behandling av personuppgifter

För närmare information om hur och varför Compliments kundklubb (Raise Gruppen) behandlar dina personuppgifter och vilka rättigheter du har, ber vi dig att läsa vår Privacy Policy.

7. Kontaktuppgifter

Har du frågor kring ditt medlemskap som du ej kan få svar på via ”Min Sida” eller FAQ på vår medlemssida, samt om du önskar säga upp ditt medlemskap, vänligen kontakta oss på post@compliments.se

 

Compliments kundklubb
Nikita Hair Sweden
Kanalvägen 3A
19461 Upplands Väsby
Tel: 08-502 571 60 (vardagar 9 – 15)
post@compliments.se

Footer

Välkommen till Nikita Hair

Nikita Hair – ditt hår är vår passion!

Vi har 36 frisörsalonger i Sverige

Vi har nöjd-kund-garanti

Kundkubben Compliments ger dig poäng på allt du köper samt unika erbjudanden

Vi erbjuder damklippning, herrklippning, barnklippning, slingor och hårfärg, färg & form fransar och bryn, extensions, hål i öronen och styling + mycket mer

Betalingsalternativ i salong

klarna ikon
visa ikon
mastercard ikon
amex ikon
swish ikon

Avbokning och ändringar

Avbokning och ändring av frisörtider måste göras senast 24 timmar innan ditt avtalade besök. Kontakta din Nikita Hair salong eller logga in på Min Sida

 

instagram ikon  facebook ikon

  • Privacy Policy
  • Kontakta oss
  • Om Nikita Hair
  • Arbeta hos oss
  • Vanliga frågor
  • Betalning i salong
  • NO
  • SE
Webdesign og webutvikling av Increo
  • Privacy Policy
  • Kontakta oss
  • Om Nikita Hair
  • Arbeta hos oss
  • Vanliga frågor
  • Betalning i salong